Η Ουάσιγκτον δεν έχει φόρο εισοδήματος, αλλά φορολογεί τις μεγάλες μακροπρόθεσμες κερδαλεια κεφαλαιου: πώς λειτουργεί ο φόρος κερδών κεφαλαίου
Φόρος πολιτείας
Η Ουάσιγκτον εισπράττει $50.540 από κερδαλεια κεφαλαιου $1.000.000 και $141.478 από κερδαλεια κεφαλαιου $2.000.000, παρόλο που δεν έχει φόρο εισοδήματος.
- $50.540σε $1.000.000
- $141.478σε $2.000.000
Πώς εφαρμόζεται ο φόρος εκμετάλλευσης
Η Ουάσιγκτον επιβάλλει φόρο εκμετάλλευσης στις μακροπρόθεσμες κερδαλεια κεφαλαιου. Αυτός ο φόρος εφαρμόζεται μόνο στα κέρδη που πραγματοποιούνται μετά την κατοχή ενός στοιχείου για περισσότερο από ένα έτος. Τα βραχυπρόθεσμα κέρδη παραμένουν εκτός αυτής της συγκεκριμένης εισφοράς. Το κράτος επιτρέπει μια τυπική έκπτωση πριν από τον υπολογισμό του οφειλόμενου φόρου. Η έκπτωση αυτή μειώνει το φορολογητέο ποσό για άτομα και ζευγάρια. Τα βασικά στοιχεία παραπάνω δείχνουν πώς αυξάνεται ο φόρος καθώς αυξάνονται τα κέρδη. Ένας ενιαίος φορολογικός συντελεστής εφαρμόζεται στα κέρδη έως ένα ορισμένο όριο. Τα υψηλότερα κέρδη υπόκεινται σε διαφορετικό φορολογικό συντελεστή. Ο πίνακας παρακάτω απεικονίζει αυτά τα βήματα για δύο παραδείγματα ποσών. Δείχνει τον τελικό φόρο που οφείλεται μετά την εφαρμογή της έκπτωσης και των φορολογικών συντελεστών. Οι αναγνώστες μπορούν να συγκρίνουν τις δικές τους περιπτώσεις με αυτά τα παραδείγματα. Ο υπολογισμός εξαρτάται από το καθεστώς υποβολής δήλωσης και το συνολικό μακροπρόθεσμο κέρδος. Άλλα εισοδήματα δεν επηρεάζουν αυτόν τον συγκεκριμένο υπολογισμό. Ο φόρος είναι ξεχωριστός από τους ομοσπονδιακούς κανόνες για τις κερδαλεια κεφαλαιου. Στόχος του είναι μόνο η μακροπρόθεσμη αύξηση αξίας των στοιχείων. Χρησιμοποιήστε τον υπολογιστή για να ελέγξετε τη δική σας περίπτωση. Η έκπτωση είναι σταθερή ανά άτομο ή ζευγάρι. Η υπέρβαση του ορίου ενεργοποιεί την ανώτερη κλίμακα φορολογικού συντελεστή. Αυτή η δομή εξασφαλίζει ότι τα μικρότερα κέρδη πληρώνουν λιγότερο αναλογικά.
| Μακροπρόθεσμο κέρδος ($) | Φόρος Washington ($) |
|---|---|
| 250.000 | 0 |
| 500.000 | 15.540 |
| 1.000.000 | 50.540 |
| 2.000.000 | 141.478 |
| 5.000.000 | 438.478 |
Απαλλαγές και πεδίο εφαρμογής
Ορισμένα περιουσιακά στοιχεία εξαιρούνται από αυτόν τον φόρο. Τα ακίνητα δεν υπολογίζονται στο συνολικό φορολογητέο κέρδος κεφαλαιου. Τα συνταξιοδοτικά ταμεία παραμένουν επίσης απαλλαγμένα από αυτή την εισφορά. Αυτές οι εξαιρέσεις μειώνουν τη συνολική φορολογική βάση για πολλούς κατοίκους. Μόνο ορισμένα επενδυτικά κέρδη υπόκεινται στους κανόνες. Ο φόρος εστιάζει σε οικονομικά περιουσιακά στοιχεία που διατηρούνται μακροπρόθεσμα. Τα επιχειρηματικά συμφέροντα μπορεί επίσης να πληρούν τις προϋποθέσεις υπό συγκεκριμένες συνθήκες. Το πεδίο εφαρμογής είναι πιο στενό από έναν γενικό φόρο εισοδήματος. Δεν εφαρμόζεται σε μισθούς ή εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες. Τα μερίσματα και οι τόκοι συνήθως εξαιρούνται από αυτόν τον υπολογισμό. Ο στόχος είναι η φορολόγηση της αύξησης αξίας των επενδύσεων συγκεκριμένα. Οι κάτοικοι πρέπει να παρακολουθούν προσεκτικά τις περιόδους κατοχής. Τα περιουσιακά στοιχεία που διατηρούνται για λιγότερο από ένα έτος αγνοούνται. Αυτή η διάκριση είναι σημαντική για τη διαχείριση χαρτοφυλακίου. Οι εξαιρέσεις παρέχουν ανακούφιση για κοινά οχήματα αποταμίευσης. Οι επενδυτές σε ακίνητα αντιμετωπίζουν εντελώς διαφορετικούς κανόνες. Οι συνταξιοδοτικές αποταμιεύσεις αυξάνονται χωρίς αυτή τη συγκεκριμένη πολιτειακή επιβάρυνση. Ο φόρος στοχεύει στα ρευστά κέρδη κεφαλαιου από επενδύσεις. Δεν τιμωρεί τη μακροπρόθεσμη κατοχή. Η δομή ενθαρρύνει τη σταθερότητα στις επενδυτικές επιλογές.
Υπολογισμός της φορολογικής σας υποχρέωσης
Προσδιορίστε πρώτα τα συνολικά μακροπρόθεσμα κέρδη σας. Αφαιρέστε την διαθέσιμη τυπική έκπτωση από αυτό το σύνολο. Το υπόλοιπο ποσό υπόκειται στους φορολογικούς συντελεστές. Η πρώτη βαθμίδα εφαρμόζεται σε κέρδη έως το όριο. Η δεύτερη βαθμίδα εφαρμόζεται σε ποσά άνω αυτού του ορίου. Ο παραπάνω πίνακας δείχνει αυτούς τους υπολογισμούς με σαφήνεια. Συγκρίνει δύο διαφορετικά μεγέθη κερδών. Το μεγαλύτερο κέρδος πληρώνει υψηλότερο συνολικό φόρο. Ο συντελεστής αυξάνεται για το μέρος άνω του ορίου. Αυτή η προοδευτική δομή επηρεάζει περισσότερο τα μεγαλύτερα χαρτοφυλάκια. Τα μικρότερα κέρδη ωφελούνται πλήρως από την έκπτωση. Ο φόρος υπολογίζεται επί του καθαρού κέρδους. Οι ζημίες μπορεί να συμψηφίσουν τα κέρδη σε ορισμένες περιπτώσεις. Συμβουλευτείτε τις πολιτειακές οδηγίες για συγκεκριμένους κανόνες συμψηφισμού. Ο υπολογισμός είναι απλός μόλις καθοριστεί η βάση. Χρησιμοποιήστε τα βασικά στοιχεία παραπάνω ως σημεία αναφοράς. Δείχνουν τον αντίκτυπο των κλιμακωτών συντελεστών. Ο πραγματικός σας φόρος εξαρτάται από τα συγκεκριμένα κέρδη σας. Τα παραδείγματα παρέχουν ένα σημείο αναφοράς για την εκτίμηση. Ελέγξτε το καθεστώς υποβολής δήλωσης για τη σωστή έκπτωση. Τα έγγαμα ζευγάρια λαμβάνουν συχνά μεγαλύτερη έκπτωση. Αυτό μειώνει ελαφρώς τον πραγματικό τους φορολογικό συντελεστή. Η μέθοδος παραμένει συνεπής για όλους τους φορολογούμενους.
Ερωτήσεις
Διαθέτει η Ουάσιγκτον γενικό φόρο εισοδήματος;
Η Ουάσιγκτον δεν επιβάλλει γενικό φόρο εισοδήματος σε μισθούς ή αμοιβές. Ο φόρος κεφαλαιακών κερδών είναι ξεχωριστή επιβάρυνση στα επενδυτικά κέρδη. Εφαρμόζεται μόνο σε μακροπρόθεσμα κέρδη που υπερβαίνουν ένα όριο έκπτωσης.
Φορολογούνται οι λογαριασμοί συνταξιοδότησης;
Όχι, οι λογαριασμοί συνταξιοδότησης εξαιρούνται από αυτόν τον συγκεκριμένο φόρο. Τα κέρδη εντός αυτών των λογαριασμών δεν υπολογίζονται στο φορολογητέο σύνολο. Η εξαίρεση αυτή ισχύει για τα περισσότερα τυπικά μέσα αποταμίευσης για τη συνταξιοδότηση.
Πώς εφαρμόζεται η έκπτωση;
Η έκπτωση αφαιρείται από τα συνολικά μακροπρόθεσμα κέρδη πριν εφαρμοστούν οι φορολογικοί συντελεστές. Διατίθεται σε άτομα και ζευγάρια. Το ποσό διαφέρει ανάλογα με το καθεστώς υποβολής δήλωσης. Μόνο το υπόλοιπο κέρδος φορολογείται.
Συμπεριλαμβάνονται τα βραχυπρόθεσμα κέρδη;
Τα βραχυπρόθεσμα κέρδη δεν συμπεριλαμβάνονται σε αυτόν τον υπολογισμό. Ο φόρος εφαρμόζεται μόνο σε περιουσιακά στοιχεία που κατέχονται για περισσότερο από ένα έτος. Τα βραχυπρόθεσμα κέρδη ακολουθούν διαφορετικούς κανόνες δήλωσης ή ενδέχεται να εξαιρούνται.
Κάθε αριθμός σε αυτήν τη σελίδα υπολογίζεται από κώδικα βάσει των ομοσπονδιακών φορολογικών συντελεστών και των ορίων για κερδαλεια κεφαλαιου του 2026 (IRS Rev. Proc. 2025-32) και των πολιτειακών φορολογικών συντελεστών του 2026. Δείτε τη μεθοδολογία.