Federal sermaye kazancı vergi oranları için 2026

2026 yılında bekâr beyanname verenler, vergilendirilebilir gelirlerinin $49.450 tutarına kadar olan uzun vadeli kazançlar için %0, $545.500 tutarına kadar %15 ve üzeri için %20 oranında vergi öder; birlikte beyanname veren evli çiftler için eşikler $98.900 ve $613.700 tutarlarıdır.

Kazanç dahil vergilendirilebilir gelir, 2026 (IRS Rev. Proc. 2025-32, bölüm 3.03)
Beyanname durumu%0 oranı%15 oranı%20 oranı
Bekâr$0 – $49.450$49.450 – $545.500üzerinde $545.500
Ortak beyan veren eşler$0 – $98.900$98.900 – $613.700üzerinde $613.700

Kazancın diğer gelirlerinize nasıl eklendiği

Eşikler, kazanç dahil olmak üzere vergilendirilebilir gelire uygulanır ve kazanç en son sayılır. $80,000 ücret geliri olan bekâr bir beyanname veren, zaten $16.100 standart indirim düşüldükten sonra $80.000 tutarında olağan vergilendirilebilir gelire sahiptir; bu tutar %0 eşiğinin üzerinde olduğundan, $100,000 tutarındaki uzun vadeli kazancın her doları %15 oranında vergilendirilir: $15.000.

Büyük bir kazanç

Diğer gelirleri $150,000 ve uzun vadeli kazancı $250,000 olan evli bir çift, bu kazanç için tamamı %15 oranında olmak üzere $37.500 gelir vergisi ve %3,8 oranında net yatırım geliri vergisi olarak $5.700 öder; toplam: $43.200.

IRS Rev. Proc. 2025-32, bölüm 3.03'teki eşikler; vergi dilimleri ve standart indirimler aynı gelir prosedüründen alınmıştır. Tahminlerdir, vergi tavsiyesi değildir.

Güncellendi: