Federal sermaye kazancı vergi oranları için 2026
2026 yılında bekâr beyanname verenler, vergilendirilebilir gelirlerinin $49.450 tutarına kadar olan uzun vadeli kazançlar için %0, $545.500 tutarına kadar %15 ve üzeri için %20 oranında vergi öder; birlikte beyanname veren evli çiftler için eşikler $98.900 ve $613.700 tutarlarıdır.
| Beyanname durumu | %0 oranı | %15 oranı | %20 oranı |
|---|---|---|---|
| Bekâr | $0 – $49.450 | $49.450 – $545.500 | üzerinde $545.500 |
| Ortak beyan veren eşler | $0 – $98.900 | $98.900 – $613.700 | üzerinde $613.700 |
Kazancın diğer gelirlerinize nasıl eklendiği
Eşikler, kazanç dahil olmak üzere vergilendirilebilir gelire uygulanır ve kazanç en son sayılır. $80,000 ücret geliri olan bekâr bir beyanname veren, zaten $16.100 standart indirim düşüldükten sonra $80.000 tutarında olağan vergilendirilebilir gelire sahiptir; bu tutar %0 eşiğinin üzerinde olduğundan, $100,000 tutarındaki uzun vadeli kazancın her doları %15 oranında vergilendirilir: $15.000.
Büyük bir kazanç
Diğer gelirleri $150,000 ve uzun vadeli kazancı $250,000 olan evli bir çift, bu kazanç için tamamı %15 oranında olmak üzere $37.500 gelir vergisi ve %3,8 oranında net yatırım geliri vergisi olarak $5.700 öder; toplam: $43.200.
IRS Rev. Proc. 2025-32, bölüm 3.03'teki eşikler; vergi dilimleri ve standart indirimler aynı gelir prosedüründen alınmıştır. Tahminlerdir, vergi tavsiyesi değildir.
Güncellendi: