Eyaletlere göre sermaye kazancı vergisi, 2026
Eyaletlerin çoğu sermaye kazancını kendi vergi dilimi oranlarıyla olağan gelir olarak vergilendirir. 8 eyaletin gelir vergisi yoktur ve birkaçı uzun vadeli kazancın bir kısmını hariç tutar veya kendi oranlarını kullanır. İşte $80,000 diğer gelire sahip bekâr bir beyanname sahibi için $100,000 uzun vadeli kazanç üzerinden tüm eyaletler.
| Eyalet | 100.000 $ uzun vadeli kazanç üzerindeki eyalet vergisi |
|---|---|
| Alabama | $5.000 |
| Alaska | $0 (gelir vergisi yok) |
| Arizona | $1.875 (kendi kuralı: uzun vadeli sermaye kazancının %25'i düşülür (2011 sonrası edinilen varlıklar)) |
| Arkansas | $1.950 (kendi kuralı: net uzun vadeli sermaye kazancının %50'si hariç tutulur ve 10 milyon doların üzerindeki kısım muafiyete sahiptir) |
| California | $9.300 |
| Colorado | $4.400 |
| Connecticut | $5.900 |
| Delaware | $6.600 |
| District of Columbia | $8.500 |
| Florida | $0 (gelir vergisi yok) |
| Georgia | $5.190 |
| Hawaii | $7.250 (kendi kuralı: uzun vadeli sermaye kazançları en fazla %7,25 oranında vergilendirilir) |
| Idaho | $5.300 |
| Illinois | $4.950 |
| Indiana | $2.950 |
| Iowa | $3.800 |
| Kansas | $5.580 |
| Kentucky | $3.500 |
| Louisiana | $3.000 |
| Maine | $7.150 |
| Maryland | $5.137 |
| Massachusetts | $5.000 |
| Michigan | $4.250 |
| Minnesota | $7.380 (kendi kuralı: 1 milyon doların üzerindeki net yatırım gelirine ek %1 uygulanır) |
| Mississippi | $4.000 |
| Missouri | $4.700 |
| Montana | Özel kural: uzun vadeli sermaye kazançları kendi oranlarına sahiptir, %3,0 ve %4,1; 2026 eşikleri 2025 oran indirimleriyle değişti ve henüz yayımlanmadı |
| Nebraska | $4.550 |
| Nevada | $0 (gelir vergisi yok) |
| New Hampshire | $0 (gelir vergisi yok) |
| New Jersey | $6.370 |
| New Mexico | $4.772 (kendi kuralı: sermaye kazancının en fazla $2.500'ü indirilir; yalnızca bir New Mexico işletmesinin satışında (2025'ten itibaren) en fazla $1 milyonun %40'ı indirilir) |
| New York | $5.857 |
| North Carolina | $3.990 |
| North Dakota | $1.170 (kendi kuralı: net uzun vadeli sermaye kazancının %40'ı hariç tutulur) |
| Ohio | $2.750 |
| Oklahoma | $4.500 |
| Oregon | $9.349 |
| Pennsylvania | $3.070 |
| Rhode Island | $4.618 |
| South Carolina | $3.360 (kendi kuralı: net uzun vadeli sermaye kazancının %44'ü indirilir) |
| South Dakota | $0 (gelir vergisi yok) |
| Tennessee | $0 (gelir vergisi yok) |
| Texas | $0 (gelir vergisi yok) |
| Utah | $4.500 |
| Vermont | $7.126 |
| Virginia | $5.750 |
| Washington | $0 (kendi kuralı: gelir vergisi yoktur ancak yıllık indirimin ($278.000, 2025 için, en son yayımlanan) üzerindeki uzun vadeli kazançlara %7 ve 1 milyon doların üzerindeki vergiye tabi kazançlara %9,9 oranında vergi uygulanır; gayrimenkul ve emeklilik hesapları muafiyete sahiptir) |
| West Virginia | $4.820 |
| Wisconsin | $3.710 (kendi kuralı: net uzun vadeli sermaye kazancının %30'u indirilir (tarım varlıkları için %60)) |
| Wyoming | $0 (gelir vergisi yok) |
Kendi kurallarına sahip eyaletler
Arizona, Arkansas, North Dakota, South Carolina ve Wisconsin uzun vadeli kazancın bir kısmını hariç tutar, New Mexico bunun en fazla $2,500'ünü indirir, Hawaii uzun vadeli kazançları en fazla %7,25 oranında vergilendirir, Minnesota $1 milyon üzerindeki yatırım gelirine %1 ekler ve gelir vergisi olmayan Washington, yıllık indirimin üzerindeki uzun vadeli kazançları vergilendirir: $1,000,000 kazanç üzerinden $50.540. Her kural, eyaletin kendi vergi otoritesine veya yasasına göre kontrol edilmiştir. Montana'nın 2026 sermaye kazancı eşikleri, 2025 oran indirimleriyle değişti ve henüz yayınlanmadı, bu nedenle Montana kuralını rakam olmadan gösterir.
Kendi rakamlarınız için, federal vergiyi de ekleyen hesaplayıcıyı kullanın.
Güncellendi: