Daň z kapitálového zisku podľa štátu, 2026
Väčšina štátov zdaňuje kapitálový zisk ako bežný príjem podľa vlastných sadzieb v daňových pásmach. 8 nemajú daň z príjmu a niekoľko z nich vylučuje časť dlhodobého zisku alebo používa vlastné sadzby. Tu je prehľad všetkých štátov pri rovnakom dlhodobom zisku vo výške 100 000 USD pre daňovníka s ostatným príjmom 80 000 USD.
| Štát | Štátna daň z dlhodobého zisku 100 000 USD |
|---|---|
| Alabama | $5 000 |
| Alaska | $0 (žiadna daň z príjmu) |
| Arizona | $1 875 (vlastné pravidlo: odčíta sa 25 % dlhodobého kapitálového zisku (aktíva nadobudnuté po roku 2011)) |
| Arkansas | $1 950 (Vlastné pravidlo: 50 % čistého dlhodobého kapitálového zisku je oslobodené od dane a časť nad 10 miliónov USD je oslobodená) |
| Kalifornia | $9 300 |
| Colorado | $4 400 |
| Connecticut | $5 900 |
| Delaware | $6 600 |
| Kolumbijský okres | $8 500 |
| Florida | $0 (žiadna daň z príjmu) |
| Georgia | $5 190 |
| Havaj | $7 250 (Vlastné pravidlo: dlhodobé kapitálové zisky sú zdanené maximálne sadzbou 7,25 %) |
| Idaho | $5 300 |
| Illinois | $4 950 |
| Indiana | $2 950 |
| Iowa | $3 800 |
| Kansas | $5 580 |
| Kentucky | $3 500 |
| Luisiana | $3 000 |
| Maine | $7 150 |
| Maryland | $5 137 |
| Massachusetts | $5 000 |
| Michigan | $4 250 |
| Minnesota | $7 380 (Vlastné pravidlo: na čistý investičný príjem nad 1 milión USD sa vzťahuje dodatočná sadzba 1 %) |
| Mississippi | $4 000 |
| Missouri | $4 700 |
| Montana | Osobitné pravidlo: dlhodobé kapitálové zisky majú vlastné sadzby, 3,0 % a 4,1 %; prahové hodnoty na rok 2026 sa zmenili so znížením sadzieb v roku 2025 a ešte nie sú publikované |
| Nebraska | $4 550 |
| Nevada | $0 (žiadna daň z príjmu) |
| New Hampshire | $0 (žiadna daň z príjmu) |
| New Jersey | $6 370 |
| Nové Mexiko | $4 772 (Vlastné pravidlo: z kapitálového zisku sa odpočíta až 2 500 USD; 40 % z maximálne 1 milióna USD len pri predaji podniku v Novom Mexiku (od roku 2025)) |
| New York | $5 857 |
| North Carolina | $3 990 |
| North Dakota | $1 170 (vlastné pravidlo: vylúči sa 40 % čistého dlhodobého kapitálového zisku) |
| Ohio | $2 750 |
| Oklahoma | $4 500 |
| Oregon | $9 349 |
| Pensylvánia | $3 070 |
| Rhode Island | $4 618 |
| South Carolina | $3 360 (vlastné pravidlo: odpočíta sa 44 % čistého dlhodobého kapitálového zisku) |
| South Dakota | $0 (žiadna daň z príjmu) |
| Tennessee | $0 (žiadna daň z príjmu) |
| Texas | $0 (žiadna daň z príjmu) |
| Utah | $4 500 |
| Vermont | $7 126 |
| Virginie | $5 750 |
| Washington | $0 (Vlastné pravidlo: žiadna daň z príjmu, ale 7 % daň z dlhodobých ziskov nad ročnú odpočítateľnú položku (278 000 USD za rok 2025, najnovšie zverejnené údaje) a 9,9 % zo zdaniteľných ziskov nad 1 milión USD; nehnuteľnosti a dôchodkové účty sú oslobodené od dane) |
| West Virginia | $4 820 |
| Wisconsin | $3 710 (vlastné pravidlo: odpočíta sa 30 % čistého dlhodobého kapitálového zisku (60 % pre poľnohospodárske aktíva)) |
| Wyoming | $0 (žiadna daň z príjmu) |
Štáty s vlastnými pravidlami
Arizona, Arkansas, Severná Dakota, Južná Karolína a Wisconsin vylučujú časť dlhodobého zisku, Nové Mexiko si odpočítava až 2 500 USD, Havaj zdaňuje dlhodobé zisky maximálne sadzbou 7,25 %, Minnesota pridáva 1 % k investičnému príjmu nad 1 milión USD a Washington, ktorý nemá daň z príjmu, zdaňuje dlhodobé zisky nad ročnú odpočítateľnú položku: $50 540 pri zisku 1 000 000 USD. Každé pravidlo bolo overené podľa daňového úradu alebo zákona daného štátu. Prahy kapitálového zisku v Montane na rok 2026 sa zmenili v súvislosti so znížením sadzieb v roku 2025 a ešte nie sú zverejnené, preto Montana uvádza svoje pravidlo bez konkrétnej sumy.
Pre vlastné výpočty použite kalkulačku, ktorá zohľadňuje aj federálnu daň.
Aktualizované: