Pääomavoittojen vero osavaltioittain, 2026

Useimmat osavaltiot verottavat pääomavoiton tavallisena tulona omien verokantojensa mukaisesti. 8:ssa ei ole tuloveroa, ja muutamassa osavaltiossa osa pitkäaikaisesta voitosta jätetään veron ulkopuolelle tai käytetään omia verokantoja. Alla on jokainen osavaltio laskettuna samasta 100 000 dollarin pitkäaikaisesta voitosta yhden henkilön verotustavalla, jossa muuta tuloa on 80 000 dollaria.

Yksittäinen hakija, 80 000 dollaria muita tuloja, 2026 osavaltion verokannat (Tax Foundation); osavaltiot, joilla on oma pääomavoittojen sääntö, näyttävät sen numeron sijaan, kunnes se on vahvistettu
OsavaltioOsavaltion vero 100 000 dollarin pitkäaikaisesta voitosta
Alabama$5 000
Alaska$0 (ei tuloveroa)
Arizona$1 875 (oma sääntö: 25 % pitkäaikaisesta pääomavoitosta vähennetään (vuoden 2011 jälkeen hankitut omaisuuserät))
Arkansas$1 950 (oma sääntö: 50 % nettopitkäaikaisesta voitosta vähennetään, ja yli 10 miljoonan dollarin osa on verovapaa)
Kalifornia$9 300
Colorado$4 400
Connecticut$5 900
Delaware$6 600
Columbia$8 500
Florida$0 (ei tuloveroa)
Georgia$5 190
Havaiji$7 250 (oma sääntö: pitkäaikaiset voitot verotetaan enintään 7,25 %:n verokannalla)
Idaho$5 300
Illinois$4 950
Indiana$2 950
Iowa$3 800
Kansas$5 580
Kentucky$3 500
Louisiana$3 000
Maine$7 150
Maryland$5 137
Massachusetts$5 000
Michigan$4 250
Minnesota$7 380 (oma sääntö: ylimääräinen 1 % sovelletaan yli 1 miljoonan dollarin nettosijoitustuloon)
Mississippi$4 000
Missouri$4 700
MontanaErityissääntö: pitkäaikaisilla pääomavoitoilla on omat kantansa, 3,0 % ja 4,1 %; vuoden 2026 kynnykset muuttuivat vuoden 2025 veronalennusten myötä, eikä niitä ole vielä julkaistu
Nebraska$4 550
Nevada$0 (ei tuloveroa)
New Hampshire$0 (ei tuloveroa)
New Jersey$6 370
New Mexico$4 772 (oma sääntö: enintään 2 500 dollaria voitosta vähennetään; 40 % enintään 1 miljoonasta dollarista vain New Mexicon yrityksen myynnistä (vuodesta 2025))
New York$5 857
North Carolina$3 990
North Dakota$1 170 (oma sääntö: 40 % nettopitkäaikaisesta pääomavoitosta on verovapaata)
Ohio$2 750
Oklahoma$4 500
Oregon$9 349
Pennsylvania$3 070
Rhode Island$4 618
South Carolina$3 360 (oma sääntö: 44 % nettopitkäaikaisesta pääomavoitosta vähennetään)
South Dakota$0 (ei tuloveroa)
Tennessee$0 (ei tuloveroa)
Texas$0 (ei tuloveroa)
Utah$4 500
Vermont$7 126
Virginia$5 750
Washington$0 (oma sääntö: ei tuloveroa, mutta 7 %:n vero pitkäaikaisista voitoista vuosittaisen vähennyksen (278 000 dollaria vuonna 2025, viimeisin julkaistu) ylittävästä osasta ja 9,9 % veronalaisista voitoista yli 1 miljoonan dollarin; kiinteistöt ja eläkesäästöt ovat verovapaita)
West Virginia$4 820
Wisconsin$3 710 (oma sääntö: 30 % nettopitkäaikaisesta pääomavoitosta vähennetään (60 % maatalousomaisuudesta))
Wyoming$0 (ei tuloveroa)

Osavaltiot omine sääntöineen

Arizona, Arkansas, North Dakota, South Carolina ja Wisconsin jättävät osan pitkäaikaisesta voitosta veron ulkopuolelle, New Mexico vähentää siitä enintään $2,500, Hawaii verottaa pitkäaikaisia voittoja enintään 7,25 %, Minnesota lisää 1 % sijoitustuloon yli $1 miljoonan, ja Washington, jossa ei ole tuloveroa, verottaa pitkäaikaisia voittoja vuosittaisen vähennyksen ylittävän osan: $50 540 $1,000,000 voitosta. Jokainen sääntö on tarkistettu osavaltion oman veroviranomaisen tai lainsäädännön perusteella. Montanan vuoden 2026 voittokynnysarvot muuttuivat vuoden 2025 veronalennusten myötä eikä niitä ole vielä julkaistu, joten Montana näyttää sääntönsä ilman lukua.

Käytä omia lukuja varten laskinta, joka lisää liittovaltion veron.

Päivitetty: