Tőkenyereség-adó államonként, 2026

Az államok többsége a tőkenyereséget rendes jövedelemként adóztatja a saját sáv szerinti adókulcsaival. 8 nem vet ki jövedelemadót, néhány pedig részben mentesíti a hosszú távú nyereséget, vagy saját kulcsokat alkalmaz. Az alábbiakban minden állam szerepel ugyanarra a 100 000 dolláros hosszú távú nyereségre, 80 000 dolláros egyéb jövedelemmel rendelkező, egyedülálló adóbevallási státuszú adózó esetén.

Egyedülálló adóbevalló 80 000 dollár egyéb jövedelemmel, 2026-os állami sávok (Tax Foundation); a saját tőkenyereség-szabállyal rendelkező államok ezt mutatják a szám helyett, amíg ellenőrzésre nem kerül
ÁllamÁllami adó egy 100 000 dolláros hosszú távú nyereségre
Alabama$5 000
Alaszka$0 (nincs jövedelemadó)
Arizona$1 875 (saját szabály: a hosszú távú tőkenyereség 25%-a levonható (2011 után szerzett eszközök))
Arkansas$1 950 (saját szabály: a nettó hosszú távú tőkenyereség 50%-a kizárható, és a 10 millió dollár feletti rész adómentes)
Kalifornia$9 300
Colorado$4 400
Connecticut$5 900
Delaware$6 600
Kolumbia kerület$8 500
Florida$0 (nincs jövedelemadó)
Georgia$5 190
Hawaii$7 250 (saját szabály: a hosszú távú tőkenyereségek legfeljebb 7,25%-kal adóznak)
Idaho$5 300
Illinois$4 950
Indiana$2 950
Iowa$3 800
Kansas$5 580
Kentucky$3 500
Louisiana$3 000
Maine$7 150
Maryland$5 137
Massachusetts$5 000
Michigan$4 250
Minnesota$7 380 (saját szabály: további 1% vonatkozik az 1 millió dollár feletti nettó befektetési jövedelemre)
Mississippi$4 000
Missouri$4 700
MontanaKülönleges szabály: a hosszú távú tőkenyereségek saját kulcsai vannak, 3,0% és 4,1%; a 2026-os küszöbértékek a 2025-ös adócsökkentésekkel változtak, és még nem kerültek közzétételre
Nebraska$4 550
Nevada$0 (nincs jövedelemadó)
New Hampshire$0 (nincs jövedelemadó)
New Jersey$6 370
Új-Mexikó$4 772 (Saját szabály: a tőkenyereségből legfeljebb $2 500 vonható le; a New Mexico-i vállalkozás eladásakor (2025-től) csak a legfeljebb $1 millió összeg 40%-a.)
New York$5 857
Észak-Karolina$3 990
Észak-Dakota$1 170 (saját szabály: a nettó hosszú távú tőkenyereség 40%-a kizárható)
Ohio$2 750
Oklahoma$4 500
Oregon$9 349
Pennsylvania$3 070
Rhode Island$4 618
Dél-Karolina$3 360 (saját szabály: a nettó hosszú távú tőkenyereség 44%-a levonható)
Dél-Dakota$0 (nincs jövedelemadó)
Tennessee$0 (nincs jövedelemadó)
Texas$0 (nincs jövedelemadó)
Utah$4 500
Vermont$7 126
Virginia$5 750
Washington$0 (Saját szabály: nincs jövedelemadó, de 7% adó a hosszú távú tőkenyereségen az éves általános levonás ($278 000 2025-re, a legfrissebb közzétett adat) felett, és 9,9% az 1 millió dollár feletti adóköteles nyereségen; az ingatlanok és a nyugdíjszámlák mentesek.)
Nyugat-Virginia$4 820
Wisconsin$3 710 (saját szabály: a nettó hosszú távú tőkenyereség 30%-a levonható (mezőgazdasági eszközök esetén 60%))
Wyoming$0 (nincs jövedelemadó)

Saját szabályokkal rendelkező államok

Arizona, Arkansas, Észak-Dakota, Dél-Karolina és Wisconsin részben mentesíti a hosszú távú nyereséget, Új-Mexikó legfeljebb 2 500 dollárt von le belőle, Hawaii legfeljebb 7,25%-os adót vet ki a hosszú távú nyereségre, Minnesota 1%-os pótdíjat számít fel 1 millió dollár feletti befektetési jövedelemre, Washington pedig, ahol nincs jövedelemadó, az éves levonás feletti hosszú távú nyereséget adóztatja: $50 540 egy 1 000 000 dolláros nyereség esetén. Minden szabályt ellenőriztünk az adott állam adóhatóságának vagy törvényének megfelelően. Montana 2026-os tőkenyereség-küszöbértékei a 2025-ös adókulcs-csökkentésekkel változtak, és még nem kerültek közzétételre, ezért Montana a szabályt szám nélkül tünteti fel.

A saját adataihoz használja a számítógépet, amely hozzáadja a szövetségi adót.

Frissítve: