מס רווחי הון באריזונה עבור זוג נשוי: דוגמה מפורטת
מס מדינתי
זוג נשוי באריזונה עם הכנסה אחרת של $120,000 ורווח ארוך טווח של $250,000 משלם $35,835 מס הכנסה פדרלי, $4,560 מס על הכנסות השקעה נטו בשיעור 3.8% ו-$4,688 מס מדינתי באריזונה, ושומר $204,918.
- $4,688מס מדינתי באריזונה
- $35,835מס הכנסה פדרלי
- $204,918נשמר
שכבות המס הפדרלי
הנתונים המרכזיים לעיל מציגים את חבות המס הכוללת הפדרלית עבור זוג נשוי המגיש הצהרה משותפת. סכום זה משלב שתי שכבות נפרדות. ראשית, מס ההכנסה הפדרלי חל על הרווח ארוך הטווח. מכיוון שלזוג יש הכנסות אחרות, רווח זה נמצא מעל ההכנסות הרגילות שלהם. השיעור תלוי במיקום ההכנסה הכוללת שלהם בתוך מדרגות המס הפדרליות. שנית, מס על הכנסות השקעה נטו חל על הכנסות ההשקעה הנטו. תוספת מס זו חלה ברגע שההכנסה עולה על סף משותף מסוים. שתי השכבות מחושבות בנפרד אך משולמות יחד. הטבלה להלן מפרטת את הרכיבים הללו בבירור. היא מראה כמה הולך למס פדרלי רגיל וכמה הולך לתוספת המס על השקעות. תוספת המס אינה אופציונלית אם נחצה סף ההכנסה. היא חלה ישירות על חלק הרווח העולה על המגבלה. השתמשו במחשבון מס רווחי הון כדי לבדוק את הנתונים שלכם.
| מס | סכום ($) |
|---|---|
| מס הכנסה פדרלי | 35,835 |
| מס על הכנסות השקעה נטו 3.8% | 4,560 |
| מס באריזונה | 4,688 |
| נשמר | 204,918 |
כלל המדינה באריזונה
אריזונה מיישמת כלל ספציפי משלה לרווחי הון ארוכי טווח. המדינה אינה מטילה מס על כל הרווח בשיעורה הרגיל. במקום זאת, היא מתירה ניכוי מהסכום החייב במס. עבור נכסים שרכושם אחר תאריך מסוים, חלק מהרווח פטור ממס מדינתי. פטור זה מפחית משמעותית את הבסיס החייב במס. הנתונים המרכזיים מראים את סכום המס המדינתי הנובע מכך. סכום זה נמוך ממה שהיה משולם אילו הרווח המלא היה חייב במס. הכלל מעודד החזקה ארוכת טווח על ידי הפחתת נטל המס המדינתי האפקטיבי. הטבה זו אינה חלה על רווחים קצרי טווח. רווחים קצרי טווח חייבים במס כהכנסה רגילה ללא אותו ניכוי. ההבדל בין הטיפול ברווחים ארוכי טווח לקצרי טווח ניכר בנתוני ההשוואה. הגישה של אריזונה יוצרת יתרון ברור למשקיעים ארוכי טווח בהשוואה לסוחרים בתדירות גבוהה. ראו את עמוד מס רווחי הון באריזונה לפרטים.
השוואת סוגי רווחים
הטבלה לעיל ממחישה את ההבדל בין התייחסות ארוכת טווח לקצרת טווח. רווח קצר טווח אינו זוכה לפטור מיוחד על פי חוק אריזונה. הוא חייב במס כהכנסה רגילה. הדבר מוביל לחבות מס מדינתית גבוהה יותר עבור אותו סכום רווח. הרווח ארוך הטווח נהנה מהפטור החלקי, מה שמוריד את המס שיש לשלם. ההבדל משמעותי לנישומים עם רווחים משמעותיים. מס המדינה על רווח קצר טווח גבוה יותר מאשר על רווח ארוך טווח. זאת מכיוון שכל הסכום חייב במס ללא הפחתה. חלק מהרווח ארוך הטווח מוסר מהחישוב. על הקוראים לשים לב שההתייחסות הפדרלית שונה גם היא. רווחים קצרי טווח חייבים במס לפי שיעורי הכנסה רגילה. רווחים ארוכי טווח זכאים לשיעורי מס מועדפים. כללי המס הפדרליים והמדינתיים שניהם מעדיפים החזקה בנכסים לתקופות ארוכות יותר. הנתונים המרכזיים משקפים התייחסות מועדפת זו לתרחיש ארוך הטווח.
סכום נטו שנשמר
לאחר ניכוי כל המסים, הזוג שומר חלק מסוים מהרווח שלהם. סכום נטו זה מוצג בנתונים המרכזיים. הוא מייצג את הרווח שנותר לאחר תשלום מס ההכנסה הפדרלי, היטל ההשקעות ומס המדינה של אריזונה. החישוב פשוט: יש להחסיר את חבות המס הכוללת מהרווח הברוטו. התוצאה היא המזומן שנשמר בידי הנישומים. נתון זה מסייע להמחיש את נטל המס האפקטיבי על ההשקעה. זהו אינו המלצה להחזיק או למכור נכסים. זהו פשוט התוצאה החשבונית עבור דוגמה ספציפית זו. הסכום שנשמר משתנה בהתאם לרמות הכנסה אחרות ולסוג הרווח. הכנסה אחרת גבוהה יותר יכולה לדחוף את הנישום למדרגות מס פדרליות גבוהות יותר. זה מקטין את הסכום נטו שנשמר. הדוגמה מניחה רמת הכנסה אחרת קבועה. שינוי משתנה זה ישנה את הסכום הסופי שנשמר. הטבלה מספקת את הפירוט המדויק עבור תרחיש זה.
שאלות
מדוע מס אריזונה נמוך יותר עבור רווחים ארוכי טווח?
אריזונה מתירה פטור חלקי עבור רווחי הון ארוכי טווח שנוצרו לאחר תאריך מסוים. זה מקטין את הסכום החייב במס בהשוואה לרווחים קצרי טווח, החייבים במלואם כהכנסה רגילה.
האם מס על הכנסות השקעה נטו חל על כולם?
לא. הוא חל רק כאשר ההכנסה עולה על ספים מסוימים. עבור זוגות נשואים המגישים הצהרה משותפת, ההיטל חל על החלק מהכנסות ההשקעה העולה על מגבלה זו.
כיצד מחושב מס ההכנסה הפדרלי?
החישוב תלוי בסך ההכנסה הכוללת של הזוג. הרווח ארוך הטווח חייב במדרגות מס מועדפות, המשתנות בהתאם למיקום ההכנסה הכוללת במדרגות המס הפדרליות.
האם אוכל להשתמש בדוגמה זו עבור המסים שלי?
מדובר באומדן ספציפי לתרחיש אחד. חבות המס בפועל תלויה בהכנסה הייחודית שלך, בסטטוס ההגשה ובתקופות ההחזקה בנכסים. השתמש במחשבון עבור המקרה שלך.
כל הנתונים בדף זה מחושבים על ידי קוד מתוך מדרגות המס הפדרליות וספי מס ההון לשנת 2026 (IRS Rev. Proc. 2025-32) ומדרגות המס המדינתיות לשנת 2026. ראו את המתודולוגיה.