שיעור מס ה־0% על רווחי הון: כמה רווח ניתן לנצל ללא מס בשנת המס הנוכחית

מס פדרלי

יחיד מגיש דוח ללא הכנסות אחרות אינו משלם מס פדרלי על רווחים ארוכי טווח עד $65,550 בשנת המס הנוכחית; זוג נשוי המגיש דוח משותף עד $131,100.

כיצד פועל שיעור המס של אפס אחוז

הממשלה הפדרלית קובעת תקרת הכנסה ספציפית שבה רווחי הון ארוכי טווח אינם חייבים במס. אם סך ההכנסה החייבת שלך נמוך מהמגבלה הזו, שיעור המס הוא אפס אחוז. כלל זה חל רק על נכסים שהוחזקו למשך יותר משנה אחת. רווחים קצרי טווח חייבים תמיד בשיעורי מס ההכנסה הרגילים. הנתונים המרכזיים לעיל מציגים את תקרת ההכנסה המדויקת עבור סטטוסי הגשה שונים. יחידים נהנים מסף נמוך יותר מזוגות נשויים המגישים דוח משותף. מגבלות אלו מתעדכנות מדי שנה בהתאם למדד המחירים. עליך לחשב את סך ההכנסה שלך כדי לבדוק אם הרווחים שלך נכנסים במסגרת זו. החישוב תלוי בסטטוס ההגשה שלך ובמקורות הכנסה חייבת אחרים. מבנה זה מעניק תמריץ לתקופות החזקה ארוכות טווח עם אפשרות לתוצאה פטורה ממס עבור בעלי הכנסה צנועה.

מגיש יחיד, כללים פדרליים ל-2026
הכנסות אחרות ($)מס פדרלי על רווח ארוך טווח של $50,000 ($)
00
20,000668
40,0003,668
60,0006,668

השפעת הכנסות אחרות

ההכנסה הרגילה שלך ממלאת תחילה את המסגרת הזמינה. משכורת, ריבית והכנסות רגילות אחרות נספרות תחילה כנגד המגבלה; דיבידנדים מזוכים חולקים את אותה מסגרת כמו רווחים ארוכי טווח. אם הכנסות אחרות צורכות את רוב הסף, הרווחים שלך עשויים להיות חייבים בשיעורי מס גבוהים יותר. הטבלה לעיל ממחישה בבירור את האינטראקציה הזו. היא מראה כיצד סכום רווח קבוע משנה את חבות המס ככל שההכנסות האחרות עולות. הכנסת בסיס גבוהה יותר מקטינה את המסגרת שנותרה לרווחים פטורים ממס. כתוצאה מכך, אותו רווח עשוי לעלות יותר במס אם הוא משולב עם משכורת משמעותית. אפקט ההצברה הזה משמעו שנישומים בעלי הכנסה גבוהה יותר משלמים את שיעורי מס הרווחים הגבוהים יותר על הרווחים שלהם. הטבלה מסייעת להמחיש היכן מתרחש המעבר בין אפס אחוז למדרגות מס גבוהות יותר.

שיקולי מס מדינתי

הכללים הפדרליים אינם מכתיבים את הטיפול המס במדינה. מדינות רבות מטילות מסים משלהן על רווחי הון. הכללים משתנים באופן משמעותי בין רשויות שונות. חלק מהמדינות נצמדות להגדרות הפדרליות, בעוד שאחרות קובעות ספים ייחודיים. מקום מגוריך קובע אילו כללים מדינתיים חלים על הרווחים שלך. מעבר בין מדינות עשוי לשנות את עומס המס הכולל שלך. בדוק את הנחיות המדינה הספציפית שלך כדי להבין את החובות המקומיות. מסים מדינתיים חלים לעיתים קרובות גם כאשר שיעור המס הפדרלי הוא אפס אחוז. משמעות הדבר היא שתשלם מס מדינתי גם אם המס הפדרלי הוא אפס. עיון בטפסים הייחודיים למדינה מסייע להבהיר חובות אלו. האינטראקציה בין הכללים הפדרליים למדינתיים דורשת תשומת לב קפדנית לשתי מערכות ההנחיות.

חישוב חבות המס שלך

השתמש ב-מחשבון כדי להעריך את מצבך הספציפי. הזן את סטטוס ההגשה, הכנסות אחרות וסכום הרווח. הכלי מיישם את הכללים הנוכחיים כדי להציג את החוב המשוער שלך. זה מסייע בתכנון לעונת המס ללא ניחושים. זכור כי הנתונים הם הערכות עבור הדוגמה המוצגת. החוב בפועל עשוי להשתנות בהתאם לניכויים וזיכויים. עמוד המתודולוגיה מסביר כיצד מחושבים המספרים הללו. הוא מפרט את סדר הפעולות עבור הכנסות ורווחים. תמיד אמת את הנתונים הסופיים שלך מול פרסומי IRS הרשמיים. המחשבון משמש כמדריך, ולא כסמכות סופית. השתמש בו להכנת מסמכים ולהבנת תוצאות אפשריות.

שאלות

האם שיעור האפס אחוז חל על כל רווחי ההון?

לא, הוא חל רק על רווחים ארוכי טווח. נכסים שהוחזקו לשנה או פחות חייבים במס בשיעורי הכנסה רגילה. רווחים קצרי טווח אינם זכאים למדרגת המס של אפס אחוז.

כיצד המשכורת שלי משפיעה על מס רווחי הון?

המשכורת ממלאת תחילה את סף ההכנסה. משכורת גבוהה יותר מקטינה את המרחב הזמין לרווחים פטורים ממס. זה עשוי לדחוף את הרווחים שלך למדרגות מס גבוהות יותר.

האם המדינות נצמדות לכלל האפס אחוז הפדרלי?

לא בהכרח. למדינות יש חוקי מס עצמאיים. חלקן עשויות לחייב במס על רווחים גם אם המס הפדרלי הוא אפס. בדוק את התקנות המדינתיות הספציפיות שלך לפרטים.

היכן אוכל למצוא את הספים המדויקים?

הנתונים המרכזיים לעיל מפרטים את המגבלות הנוכחיות. סכומים אלו מתעדכנים מדי שנה בהתאם לאינפלציה. השתמש במחשבון להערכות מדויקות בהתבסס על הכנסתך.

כל הנתונים בדף זה מחושבים על ידי קוד מתוך מדרגות המס הפדרליות וספי מס ההון לשנת 2026 (IRS Rev. Proc. 2025-32) ומדרגות המס המדינתיות לשנת 2026. ראו את המתודולוגיה.

מעודכן: