מס ההכנסות על השקעות בשיעור 3.8% על רווח הון גדול: מתי הוא מתחיל וכמה הוא מוסיף

מס פדרלי

זוג נשוי עם הכנסה אחרת של $150,000 ורווח הון ארוך טווח של $250,000 משלם $37,500 מס הכנסה על הרווח ו-$5,700 מס בשיעור 3.8%: סה"כ $43,200.

כיצד חל המס הנוסף

מס על הכנסות השקעה נטו מוסיף היטל למס ההכנסה הרגיל. הוא חל על הסכום הנמוך מבין שני אלה: הכנסות ההשקעה שלך או הסכום העולה על סף קבוע עבור סטטוס ההגשה שלך. הנתונים המרכזיים לעיל מציגים חישוב זה עבור זוג נשוי. הכנסתם האחרת מעמידה אותם מעל הסף, ולכן המס חל על מלוא הרווח. תוצאה זו היא ההיטל הספציפי המוצג. החבות הפדרלית הכוללת משלבת היטל זה עם מס ההכנסה הרגיל על הרווח. על הקוראים לשים לב שהסף הוא סכום דולרי קבוע הנקבע בחוק. הוא אינו מותאם אוטומטית למדד. משמעות הדבר היא שעם הזמן, יותר ניכרים עשויים להיות חייבים במס זה ככל שההכנסות עולות. החישוב נשאר פשוט: זהו את ההכנסה העודפת, השוו אותה להכנסות ההשקעה, והחילו את השיעור על הסכום הנמוך יותר.

נשויים מגישים יחד, רווח ארוך טווח של $250,000, 2026
הכנסות אחרות ($)מס הכנסה על הרווח ($)מס 3.8% ($)
50,00025,3351,900
150,00037,5005,700
250,00037,5009,500
400,00037,7059,500

קריאת עמודות הטבלה

הטבלה לעיל מפרקת את הרכיבים של המס הכולל. העמודה הראשונה מפרטת הכנסה אחרת, הקובעת אם נחצה הסף. העמודה השנייה מציגה את מס ההכנסה הרגיל על רווח ההון. העמודה השלישית מבודדת את היטל מס על הכנסות השקעה נטו. השוואת העמודות חושפת כיצד ההיטל מצטבר על גבי החבויות הקיימות. בדוגמה המוצגת, ההיטל הוא תוספת נפרדת למס ההכנסה. הוא אינו תחליף ואינו ניכוי. הסכום הכולל בפתיח משלב את שני הרכיבים הללו. כל עמודה משרתת מטרה ספציפית בהדגמת ההשפעה המצטברת של מסים פדרליים אלה על רווחי השקעה.

פטורים וספים

לא כל הרווחים נכללים בחישוב זה. רווח שנוכה במכירת דירת מגורים עיקרית אינו נחשב להכנסת השקעה לעניין זה. ניכוי זה מונע מיסוי כפול על מכירת דירת מגורים. הסף עצמו קבוע בחוק ואינו מוצמד למדד. כתוצאה מכך, מספר המשקי הבית החייבים במס עשוי לגדול ללא שינויים חקיקתיים. כללי שנת המס הנוכחית חלים כפי שצוין. על הקוראים לבדוק את סטטוס ההגשה הספציפי שלהם כדי למצוא את הסף הנכון. ההיטל חל רק על החלק מההכנסה העולה על הסף הזה. אם הכנסת ההשקעה נמוכה מההכנסה העודפת, המס חל על הכנסת ההשקעה במקום זאת. לוגיקה זו מבטיחה שהמס מכוון ספציפית לתשואות על השקעות.

הערכות והקשר

כל הנתונים המוצגים הם הערכות עבור הדוגמה הספציפית שסופקה. הם משקפים את כללי שנת המס הנוכחית עבור סטטוס ההגשה ורמות ההכנסה המצוינים. המספרים מדגימים כיצד ההיטל משפיע על מס ההכנסה הרגיל. הם אינם מבטיחים תוצאות זהות לכל הנישומים. הנסיבות האישיות משתנות בהתאם לניכויים, זיכויים ומקורות הכנסה אחרים. הטבלה שלעיל מסכמת את החישוב למען הבהירות. השתמשו ב-מחשבון מס רווחי הון כדי למדל תרחישים שונים. המתודולוגיה העומדת מאחורי הערכות אלו מפורטת ב-עמוד המתודולוגיה. לפרטים נוספים על ההיטל עצמו, עיינו בסעיף מס על הכנסות השקעה נטו. משאבים אלו מספקים הקשר לנתונים המוצגים כאן.

שאלות

האם הסף משתנה מדי שנה?

לא. הסף קבוע בחוק ואינו מותאם אוטומטית למדד. משמעות הדבר היא שעוד ניכויי מס עשויים להיות חייבים במס ככל שההכנסות עולות עם הזמן.

איזה סכום הכנסה קובע את המס?

המס חל על הנמוך מבין הכנסת ההשקעה שלך או הסכום העולה על הסף הקבוע. הדבר מבטיח שהמס הנוסף מכוון ספציפית לתשואות על השקעות ולא לכל ההכנסה.

האם רווחים ממכירת דירה כלולים?

לא. רווח שניכר ממכירת דירת מגורים עיקרית אינו נחשב להכנסת השקעה לחישוב זה. ניכוי זה מסייע להימנע ממיסוי כפול על דירות מגורים עיקריות.

כיצד מחושב המס הכולל?

הסכום הכולל משלב את מס ההכנסה הרגיל על הרווח עם תוספת המס על הכנסות השקעה נטו. הטבלה שלעיל מציגה רכיבים אלה בנפרד כדי להמחיש את ההשפעה המצטברת.

כל הנתונים בדף זה מחושבים על ידי קוד מתוך מדרגות המס הפדרליות וספי מס ההון לשנת 2026 (IRS Rev. Proc. 2025-32) ומדרגות המס המדינתיות לשנת 2026. ראו את המתודולוגיה.

מעודכן: