Πώληση της κατοικίας σας: η απαλλαγή, οι δύο προϋποθέσεις πενταετίας και ο φόρος στο υπόλοιπο
Ακίνητο
Έως και $250.000 από το κέρδος κεφαλαιου της κύριας κατοικίας απαλλάσσεται για έναν μεμονωμένο φορολογούμενο, $500.000 για ζεύγος που υποβάλλει από κοινού δήλωση. Σε κέρδος $400.000, ένας μεμονωμένος φορολογούμενος με $80.000 άλλα εισοδήματα πληρώνει $22.500 ομοσπονδιακό φόρο στο υπόλοιπο.
- $250.000απαλλασσόμενο, μεμονωμένο
- $500.000απαλλασσόμενο, από κοινού
- $22.500ομοσπονδιακός φόρος στο υπόλοιπο
Κατανόηση της Απαλλαγής Πώλησης Κατοικίας
Η απαλλαγή πώλησης κατοικίας μειώνει το φορολογητέο κέρδος κεφαλαιου κατά την πώληση της κύριας κατοικίας σας. Οι μεμονωμένοι φορολογούμενοι απαλλάσσουν ένα συγκεκριμένο ποσό, ενώ όσοι υποβάλλουν από κοινού δήλωση απαλλάσσουν μεγαλύτερο ποσό. Αυτά τα όρια εμφανίζονται στα βασικά στοιχεία παραπάνω. Ο πίνακας κατωτέρω αναλύει αυτά τα όρια ανά καθεστώς υποβολής δήλωσης. Μόνο το κέρδος που υπερβαίνει αυτά τα όρια υπόκειται στους τυπικούς φορολογικούς συντελεστές για κέρδη κεφαλαιου. Αυτή η δομή διασφαλίζει ότι η τυπική αύξηση αξίας της κατοικίας συχνά οδηγεί σε μικρό ή μηδενικό ομοσπονδιακό φορολογικό βάρος για πολλούς ιδιοκτήτες κατοικιών. Χρησιμοποιήστε τον λογιστή για να δείτε πώς η συγκεκριμένη περίπτωσή σας εναρμονίζεται με αυτούς τους κανόνες.
| Καθεστώς υποβολής δήλωσης | Κέρδος εξαιρούμενο ($) |
|---|---|
| Άγαμος | 250.000 |
| Έγγαμοι που υποβάλλουν από κοινού | 500.000 |
Απαιτήσεις Επιλεξιμότητας
Για να δικαιούστε την απαλλαγή, πρέπει να πληροίτε δύο συγκεκριμένες προϋποθέσεις εντός των πέντε ετών που προηγούνται της πώλησης. Πρώτον, πρέπει να έχετε ιδιοκτησία της κατοικίας για τουλάχιστον δύο χρόνια. Δεύτερον, πρέπει να έχετε διαμείνει σε αυτήν ως κύρια κατοικία για τουλάχιστον δύο χρόνια. Αυτές οι περίοδοι δεν χρειάζεται να είναι συνεχόμενες. Για δηλώσεις από κοινού, και οι δύο σύζυγοι πρέπει να πληρούν την προϋπόθεση χρήσης. Η τήρηση αυτών των όρων επιτρέπει την εφαρμογή της απαλλαγής. Η μη τήρηση οποιασδήποτε από τις δύο προϋποθέσεις μπορεί να αποκλείσει ολόκληρο το κέρδος από την απαλλαγή. Περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την επιλεξιμότητα διατίθενται στον οδηγό πώλησης κατοικίας.
Υπολογισμός του Υπολοίπου Φόρου
Κάθε κέρδος που υπερβαίνει το απαλλασσόμενο ποσό θεωρείται κέρδος κεφαλαιου. Ο φόρος επί αυτού του υπολοίπου εξαρτάται από το συνολικό σας εισόδημα και το καθεστώς υποβολής δήλωσης. Τα βασικά στοιχεία παρουσιάζουν ένα παράδειγμα υπολογισμού για μεμονωμένο φορολογούμενο με άλλα εισοδήματα. Αυτός ο φόρος εφαρμόζεται μόνο στο μέρος που υπερβαίνει το όριο της απαλλαγής. Το ίδιο το απαλλασσόμενο μέρος δεν θεωρείται επενδυτικό εισόδημα για τον φόρο καθαρών επενδυτικών εισοδημάτων. Αυτός ο διαχωρισμός μειώνει το συνολικό φορολογικό βάρος της πώλησης.
Επίδραση σε Άλλους Φόρους
Το αποκλειόμενο μέρος του κέρδους δεν υπολογίζεται στο όριο του φόρου καθαρών επενδυτικών εισοδημάτων. Αυτό σημαίνει ότι η εξαίρεση μπορεί έμμεσα να μειώσει τους φόρους σε άλλα επενδυτικά εισοδήματα. Το υπόλοιπο φορολογητέο κέρδος υπόκειται στους τυπικούς συντελεστές κερδών κεφαλαιου. Το συνολικό σας εισόδημα καθορίζει ποιος συντελεστής ισχύει. Χρησιμοποιήστε την αριθμομηχανή για να εκτιμήσετε την ειδική σας φορολογική υποχρέωση βάσει του επιπέδου εισοδήματος και του καθεστώτος υποβολής δήλωσης. Αυτό βοηθά στη διευκρίνιση του τρόπου με τον οποίο η εξαίρεση αλληλεπιδρά με άλλες φορολογικές υποχρεώσεις.
Ερωτήσεις
Πρέπει και οι δύο σύζυγοι να πληρούν τον όρο διαμονής;
Ναι, και οι δύο σύζυγοι πρέπει να πληρούν τον όρο χρήσης για να διεκδικήσουν την πλήρη κοινή απαλλαγή σε κοινή δήλωση. Κάθε σύζυγος πρέπει να έχει διαμείνει στην κατοικία ως κύρια κατοικία του για τουλάχιστον δύο χρόνια κατά τη διάρκεια της πενταετούς περιόδου.
Συμμετέχει το ποσό που εξαιρείται ως επενδυτικό εισόδημα;
Όχι, το εξαιρούμενο μέρος του κέρδους δεν θεωρείται επενδυτικό εισόδημα για τον φόρο καθαρών επενδυτικών εισοδημάτων. Μόνο το υπόλοιπο φορολογητέο κέρδος υπόκειται στους τυπικούς φορολογικούς συντελεστές για κερδαλεια κεφαλαιου και στους συναφείς φόρους.
Πώς φορολογείται το υπόλοιπο κέρδος;
Το υπόλοιπο κέρδος φορολογείται με τους τυπικούς συντελεστές κερδάλειας κεφαλαιου. Το συνολικό σας εισόδημα καθορίζει τον εφαρμοστέο φορολογικό συντελεστή. Ο υπολογιστής βοηθά στην εκτίμηση αυτού του φόρου βάσει της συγκεκριμένης οικονομικής σας κατάστασης.
Κάθε αριθμός σε αυτήν τη σελίδα υπολογίζεται από κώδικα βάσει των ομοσπονδιακών φορολογικών συντελεστών και των ορίων για κερδαλεια κεφαλαιου του 2026 (IRS Rev. Proc. 2025-32) και των πολιτειακών φορολογικών συντελεστών του 2026. Δείτε τη μεθοδολογία.