מכירת הבית: הפטור, מבחני השנתיים מתוך חמש, והמס על היתרה
נדל"ן
עד $250,000 מהרווח על הדירה העיקרית פטור מלרד יחיד, ו-$500,000 לזוג המגיש הצהרה משותפת; על רווח של $400,000, מוכר יחיד עם הכנסה אחרת של $80,000 משלם $22,500 מס פדרלי על היתרה.
- $250,000פטור, יחיד
- $500,000פטור, משותף
- $22,500מס פדרלי על היתרה
הבנת פטור ממכירת דירה
פטור ממכירת דירה מפחית את הרווח החייב במס בעת מכירת מגוריכם העיקריים. יחידים פוטרים סכום מסוים, ואילו מגישים משותפים פוטרים סכום גדול יותר. מגבלות אלו מופיעות בנתונים המרכזיים לעיל. הטבלה להלן מפרטת את ספי החסם לפי סטטוס הגשה. רק הרווח העולה על מגבלות אלו חייב במדרגות המס הרגילות על רווחי הון. מבנה זה מבטיח שעליית ערך הדירה האופיינית גוררת לעיתים קרובות אחריות מס פדרלית מועטה או אפסית עבור בעלי דירות רבים. השתמשו במחשבון כדי לראות כיצד המצב הספציפי שלכם מתאים לכללים אלו.
| סטטוס הגשה | רווח פטור ממס ($) |
|---|---|
| רווק | 250,000 |
| נשויים מגישים יחד | 500,000 |
דרישות זכאות
כדי להיות זכאים, עליכם לעמוד בשני מבחנים ספציפיים בתוך חמש השנים שקדמו למכירה. ראשית, עליכם להיות בעלי הבית למשך שנתיים לפחות. שנית, עליכם להתגורר בו כדירתכם העיקרית למשך שנתיים לפחות. תקופות אלו אינן חייבות להיות רצופות. עבור הצהרות משותפות, שני בני הזוג חייבים לעמוד במבחן השימוש. עמידה בתנאים אלו מאפשרת את יישום הפטור. אי-עמידה באחד המבחנים עלולה לפסול את כל הרווח מהפטור. פרטים נוספים על הזכאות זמינים במדריך למכירת דירה.
חישוב המס הנותר
כל רווח העולה על הסכום הפטור מטופל כרווח הון. המס על היתרה תלוי בהכנסה הכוללת ובסטטוס ההגשה שלכם. הנתונים המרכזיים מציגים דוגמה לחישוב עבור מוכר יחיד עם הכנסה אחרת. מס זה חל רק על החלק העולה על מגבלת הפטור. החלק הפטור עצמו אינו נחשב להכנסת השקעה לצורך מס על הכנסות השקעה נטו. הבחנה זו מפחיתה את נטל המס הכולל על המכירה.
השפעה על מסים אחרים
החלק הפטור מהרווח אינו נספר במסגרת סף מס על הכנסות השקעה נטו. משמעות הדבר היא שהפטור יכול להוריד בעקיפין את המס על הכנסות השקעה אחרות. הרווח החייב במס הנותר חלפים שיעורי מס הון רגילים. סך ההכנסה שלך קובע איזה שיעור יחול. השתמש במחשבון כדי להעריך את החבות הספציפית שלך בהתאם לרמת ההכנה ולסטטוס ההגשה. זה מסייע להבהיר כיצד הפטור משפיע על התחייבויות מס אחרות.
שאלות
האם שני בני הזוג חייבים לעמוד במבחן התושבות?
כן, שני בני הזוג חייבים לעמוד במבחן השימוש כדי לתבוע את מלוא הפטור המשותף בהגשה משותפת. כל אחד מבני הזוג חייב היה להתגורר בדירה כמקום מגוריו העיקרי למשך שנתיים לפחות מתוך חמש השנים.
האם הסכום הפטור נחשב להכנסת השקעה?
לא, החלק הפטור מהרווח אינו נחשב להכנסת השקעה לצורך מס על הכנסות השקעה נטו. רק הרווח החייב במס הנותר חלפים שיעורי מס הון רגילים ומסים קשורים.
כיצד מוטל המס על הרווח הנותר?
הרווח הנותר מוטל במס לפי שיעורי מס הון רגילים. סך ההכנסה שלך קובע את השיעור החל. המחשבון מסייע להעריך מס זה בהתאם למצבך הפיננסי הספציפי.
כל הנתונים בדף זה מחושבים על ידי קוד מתוך מדרגות המס הפדרליות וספי מס ההון לשנת 2026 (IRS Rev. Proc. 2025-32) ומדרגות המס המדינתיות לשנת 2026. ראו את המתודולוגיה.